۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۵۸۲۰۵۶
آیت الله توکل:

برجام و FATF نتیجه نشناختن دشمن است| رفاقت با اروپا نشانه خامی است

آیت الله توکل رفاقت با اروپا را نشانه خامی دانست و گفت: وقتی بصیرت نباشد به طور یقین دشمن را دوست و دوست را دشمن خواهیم دید.
آیت الله توکل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله سید رحیم توکل، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری امروز در جمع فعالان فرهنگی استان با بیان اینکه دشمن هیچ گاه در لباس اصلی اش نمایان نمی شود، اظهار داشت: لباس دشمن لباس دوست است تا کوته نظران را با خود همراه و در جبهه حق رخنه کند.

آیت الله توکل، دوستان و دشمنان جبهه حق را سه دسته دانست و افزود: طبق روایات اهل بیت(ع) دوستان و دوست دوستان و دشمن دشمنان جبهه حق از اهالی و یاران خودی شمرده می شوند و آنان که با دشمنان دوست هستند و آنان را یاری می کنند غیرخودی خواهند بود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری، اروپا را غیرقابل اعتماد مانند آمریکا دانست و بیان کرد: اروپا دوست دشمن ما آمریکا است و یقیناً مانند این دولت به تعهداتش وفادار نخواهد بود. 

وی،‌ رفاقت با اروپا را نشان از خامی برخی دانست و تصریح کرد: وقتی بصیرت نباشد به طور یقین دشمن را دوست و دوست را دشمن خواهیم دید هرچند خواست دشمن این است که خودی ها را نسبت به یکدیگر بدبین کند تا از اصل ماجرا غافل بمانند. 

آیت الله توکل با بیان اینکه ایجاد جنگ های فرقه ای بین مسلمانان هدف دشمنان است، تاکید کرد: دشمن با ایجاد گروه های تکفیری و وهابی و کشتار مردم مسلمان در منطقه به دنبال انحراف اذهان جامعه جهانی از جنایت‌های اسرائیل و آمریکا در منطقه است تا زمینه فساد خود را مهیا کند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، دشمن شناسی را یکی از فعالیت‌های مهم رهبری دانست و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در دیدارهایی که با نمایندگان مردم در مجلس خبرگان رهبری داشتند بر دشمن شناسی و بصیرت افزایی مردم ا زسوی اعضای مجلس خبرگان تاکید بسیاری کردند. 

وی با بیان اینکه متأسفانه در قضیه برجام نیز ما ضربه خوردیم، اظهار داشت: هرچند رهبر معظم انقلاب بارها اعلام کردند که به برجام خوشبین نیستند اما اجازه دادند تا این تجربه در تاریخ ایران ثبت و برای آیندگان عبرت شود. 

آیت الله توکل به قضیه تصویب لایحه fatf در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: بندهایی در این لایحه وجود دارد که واقعا عادی نیست و حرف های زیادی بر روی آن است هرچند که شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام تصمیم درست را خواهند گرفت اما محل نگرانی اصرار برخی از نمایندگان مجلس بر تصویب آن بوده است و نمایندگان زیادی بدون مطالعه بندهای این لایحه، بر تصویب آن اصرار داشتند که این جای تعجب دارد./۹۵۰/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات